15 Aralık 2014 Pazartesi

ALİ BİLGE AKKAYA “Bir” KİŞİSEL SERGİSİYLE x-ist’de

25 Aralık 2014 - 24 Ocak 2015
Keşfetmeye değer yetenekleri on yıldır sanat dünyasıyla buluşturan x-ist, genç fotoğrafçı Ali Bilge Akkaya’nın fotoğraflarından oluşan “Bir” adlı ilk kişisel sergisini ağırlıyor. 1988 doğumlu Ali Bilge Akkaya, Yeditepe Üniversitesi ve Central St. Martins Sanat ve Tasarım Okulu’ndan mezun olduktan sonra endüstriyel tasarımları ile tanındı. Fotoğraflarını ilk defa kişisel bir sergide toplayan fotoğrafçının yapıtları dengeli ve simetrik bir yapı içinde, kurgusallıktan kaçınan kompozisyonlardan oluşuyor. 
Sanatçı izleyenin mekân algısıyla oynayarak, bilinen yerleri tanınmaz duruma getirdiği fotoğraflarında, izleyiciyi öykünün içine çekip, görsel okumayı izleyicinin hayal gücüne bırakıyor. Merak uyandıran bu fotoğraflar birey-toplum ilişkisinden kimlik sorunsalına, siyasal eleştiriden ontolojiye uzanan geniş̧ bir düşünsel evrene ait göndermelerle yüklü.
Akkaya’nın Türkiye’nin yanı sıra Hindistan, Bulgaristan, İsveç gibi farklı ülkelerde çektiği fotoğrafların en belirgin özelliklerinden biri karşıtlık öğesi. Her fotoğrafında rastlanan bu üslup özelliği yalnızca biçim ve içerikte değil, ışık ve renkte de kendini gösteriyor. Aydınlık ve karanlık, kırmızı ve yeşil gibi ikilikler kompozisyonun gerilimini artırarak fotoğrafın öyküsüne izleyicinin girişini kolaylaştırıyor.

Ali Bilge Akkaya’nın “Bir” başlığı altında sergilediği fotoğraflar kusursuz oranlara sahip geometrik strüktürlerin ortasında aniden karşımıza çıkan doğal, gündelik portreler sanatçının formun mükemmelliğine olan tutkusuyla anın büyüsünü yakalamaya yönelik içgüdüsel ve rastlantısal yaklaşımını bir arada barındırıyor.
Sergide sanatçının bazen farklı düzlemlere getirerek, bazen de aynı ufuk çizgisi üzerinde yan yana yerleştirdiği, sessiz bir filmin karelerini andıran serileri de görmek mümkün.

Tel: +90 (212) 291 77 84 



11 Aralık 2014 Perşembe

BELİTUNG BATIĞININ HAZİNELERİ SERGİLENİYOR

Altın Ayaklı Kupa, Çin, 825–50, (2005.1.00918).
İbrik, büyük olasılıkla Gongxing
Fırınları, Henan Bölgesi, Çin,
825–50, (2005.1.00900-1/2–2/2).























KAYIP YELKENLİ: DENİZCİLİK İPEK YOLU’NDA BİR KEŞİF
1998 yılında denizcilik arkeolojisinde bir mucize yaşandı ve altın yüklü batık bir tekne bulundu. Çin’den mal taşıyan bir Arap gemisi batığı, Hint Okyanusu’nda, Endonezya, Batı Java Denizi’ndeki Belitung Adası yakınlarında keşfedildi. 9. Yüzyıla (Çin Tang Hanedanlığı Dönemi) tarihlenen Belitung batığı, taşıdığı tüm yük ve mallarla birlikte bulunan en eski Arap teknesi olma özelliğine sahip. Gümüş külçeler, bronz aynalar, baharat dolu küpler, girift desenlerle süslenmiş gümüş ve altın vazolar, binlerce seramik kase, ibrikler ve diğer vazolar teknede bulunan 60.000 parça paha biçilmez eşyalardan bazıları. Gemide hiç insan kalıntısının bulunmasa da, sikke ve diğer kişisel eşyalar mürettebatın kökeni hakkında dikkat çekici ayrıntılar ortaya koyuyor. Sonuç olarak, yaklaşık 1.200 yaşında bir Arap yelkenlisi olarak tanımlanan tekne, etkileri Doğu Çin’den Kuzey Afrika’ya kadar uzanan, dönemin iki büyük gücü olan Tang Hanedanlığı ve Abbasi İmparatorluğu arasındaki bağlantılar ve denizcilik İpek Yolu hakkında önemli bilgiler de ortaya çıkarıyor. 20. yüzyılın en önemli, en erken döneme tarihlenen deniz arkeolojisi keşfi kabul edilen Belitung Batığındaki eserler, ilk kez Singapur’un dışına çıkıyor. Hazineler, “Kayıp Yelkenli: Denizcilik İpek Yolunda Bir Keşif” isimli sergiyle Kanada Toronto’da bulunan Aga Khan Müzesi’nde 13 Aralık 2014 – 26 Nisan 2015 tarihleri arasında sergileniyor. Sergi, Singapur Asya Medeniyetleri Müzesi, Singapur Turizm Kurulu ve Ağa Han Müzesi işbirliği ile düzenlenmiş.
“Kayıp Yelkenli: Denizcilik İpek Yolunda Bir Keşif” sergisinin misafir küratörü John Vollmer, Asya Sanatı, tekstil ve kostüm, dekoratif sanatlar ve tasarım konusunda uluslararası bir üne sahip. Uluslararası sempozyum, film gösterimleri, Wu Man, Kayhan Kalhor ve Sandeep Das gibi müzisyenlerin ipek yolundan yola çıkarak hazırladıkları müzik performansları sergiye eşlik eden ve denizcilik arkeolojisinin önemini vurgulayan diğer etkinlikler. Simon Worrall’ın kaleme aldığı renkli sergi kataloğu da Ağa Han Müzesi tarafından yayımlanmış.

Bardak ve Altlıkları,
Xing Fırınları, Hebei Bölgesi,
825–50,
(2005.1.00459,
.00461, .00481, .00486).
Serginin Yıldızları
Yeşil Süslemeli İbrik: Sapı aslan formunda, ejder ağızlı ve halka kulplu ibrik, serginin öne çıkan eserlerinden. Belitung Batığının kargosu içinde 200 parça gibi oldukça yüksek miktarıyla dikkat çeken, yeşil renk ile süslenmiş, beyaz seramikten eserler bulunuyor. Kırık parçalar üzerinde yapılan kimyasal analizler, bu eserlerin, Henan Bölgesindeki, bezemesiz beyaz seramikleriyle ünlü Gongxian seramik fırınlarında üretildiğini ortaya çıkarıyor.
Beyaz seramik bardak ve altlıkları: Yaklaşık 300 parça beyaz sırlı seramikler, kuzey Çin’de, Hebei Bölgesindeki Xing ve Ding Fırınlarında üretilmiş. Yüksek ısılarda fırınlanmış seramikler, saydamlığı ve sertliği ile porselen kalitesine yaklaşmaktadır. Saydamlık ve sertlik, Tang Hanedanlığı döneminde kuzey Çin’deki seramik fırınlarının icadıdır. Lüks gümüş tabaklara benzerliği nedeniyle, Çinli aristokratlar arasında oldukça popüler olan bu seramikler, özellikle Batı Asya gibi dış pazarlarda da büyük ilgi görüyordu.
Altın kupa, batığın diğer ürünleri arasında eşsiz bir yere sahip. Altın, Tang hanedanlığı döneminde Çin kültüründe büyük bir değer kazanmış. Kupanın formu, üretim teknolojisi ve üzüm şarabı içme adeti Batı Asya’nın etkisini göstermektedir.


İbrik, büyük olasılıkla Gongxing Fırınları, Henan Bölgesi, Çin, 825–50, (2005.1.00403). 
Kemik Zar, Çin, 825–50, (2005.1.00545).
Tabak, Gongxing Fırınları, Henan Bölgesi, Çin, 825–50, (2005.1.00474).
Balık Formunda Şişe, Yue Fırınları, Zhejiang Bölgesi, Çin, 825–50, (2005.1.00437).
Küp, Guangdong Bölgesi, Çin, 825–50, (2005.1.00854).

9 Aralık 2014 Salı

HARVARD ART MUSEUMS (HARVARD SANAT MÜZELERİ) YENİLENDİ


Harvard Sanat Müzeleri,
Calderwood Avlusu
ve cam çatı (Eylül 19, 2014).
Fotoğraf: © Nic Lehoux.
Proje Maliyeti 250 Milyon Dolar (yaklaşık 550 Milyon TL)
Darısı Bizim Üniversite Müzelerimizin Başına!
Harvard Sanat Müzeleri (Harvard Art Museums)’nin yenilenmiş ve genişletilmiş kompleksi çok kısa bir süre önce açıldı. Amerika’nın en ünlü müzesinin yeni binası, öğrenciler, öğretim üyeleri, bilim adamları ve halkın bu çok önemli sanat koleksiyonlarına daha kolay erişmesine imkan tanıyor. Fogg Müzesi, Busch-Reisinger Müzesi ve Arthur M. Sackler Müzesi olmak üzere üç müzeden oluşan Harvard Sanat Müzeleri, Mimar Renzo Piano’nun tasarladığı projesiyle dikkat çekiyor.

YAZI: ÜMMÜHAN KAZANÇ

Türkiye’de Üniversite Müzeleri
Ülkemizde de bazı üniversitelerimize bağlı olarak hizmet veren önemli sanat müzeleri bulunuyor. Bazıları aktif olarak koleksiyonlarını sergilerken, bazılarının halka açılması sabırsızlıkla bekleniyor. Önceleri Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi İstanbul Resim ve Heykel Müzesi adıyla Dolmabahçe Sarayı’nda hizmet veren müze, şu anda Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Çağdaş Sanat Müzesi adıyla Fındıklı Antrepo 5’te açılacak. Bilgi Üniversitesine bağlı Santral İstanbul Enerji ve Çağdaş Sanatlar Müzesi, Trakya Üniversitesi Çağdaş Resim Heykel Müzesi, Anadolu Üniversitesi Çağdaş Sanatlar Müzesi üniversitelere bağlı diğer müzelerimiz. Özellikle 10.140 resim, 651 heykel koleksiyonuna sahip Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Çağdaş Sanat Müzesi’nin tüm koleksiyonunu aynı çatı altında izleyebileceğimiz bir komplekse kavuşmasını sabırsızlıkla bekliyoruz. Projesini Emre Arolat’ın hazırladığı müze, bir aksilik olmazsa 2016 yılında açılacak.
Bu yazıda özellikle müzeler için maddi bağışın ne kadar önemli olduğu belirtmek isterim. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Çağdaş Sanat Müzesi yıllarca ödenek yetersizliği nedeniyle açılamadı, İstanbul Resim ve Heykel Müzesi Döneminde ise yine maddi imkansızlıklar nedeniyle kaderine terk edildi ve Türk Resim ve Heykel Tarihinin neredeyse en önemli yapıtları, ne akademisyenler, ne öğrenciler ne de halk tarafından izlenebildi. Şuanda da müze projesi kapalı kapılar ardında devam ediyor. Oysa bir bağış kampanyası başlatılarak, Türkiye’nin en önemli sanat koleksiyonu çok daha iyi şartlarda sergilenme imkanına kavuşabilirdi.
 
Harvard Sanat Müzeleri (Ekim 30, 2014). Fotoğraf: Peter Vanderwarker.
Harvard Sanat Müzeleri 250 Milyon Doları Nasıl Topladı?
Bugüne kadar, Harvard Sanat Müzesi, yenileme projesi için 250 Milyon Dolar (yaklaşık 550 Milyon TL) topladı. Harvard’ın birçok önemli ve uzun süreli bağışçılarının, bu bütçenin yaratılmasında önemli rolü bulunuyor. Emily Rauh Pulitzer ve Joseph Pulitzer; Jr., David Rockefeller; Richard ve Ronay Menschel ve Calderwood Charitable Foundation bu isimlerden bazıları.
Müzenin Art Study Center (Sanat Çalışma Merkezi)’ı için Nancy A. Nasher ve David J. Haemisegger, Fogg Müzesi alanı için 5 milyon dolar bağış yapmış. Busch-Reisinger Müzesi Alman dostları, Busch-Reisinger Müzesi alanı için 5 milyon dolar bağış yapmış. Robert ve Betsy Feinberg, Arthur M. Sackler Müzesi alanı için 2 milyon dolar yardımda bulunmuş. Marguerite Steed Hoffman, Sanat Çalışma Merkezi’nin resepsiyonu için 3 milyon dolar hibe etmiş. Eijk ve Rose-Marie van Otterloo, Hollandalı ve Flaman resimler, baskılar ve çizimler ve diğer önemli eserleri barındıran, 17. Yüzyıl Avrupa ve Amerika Sanat Galerileri alanı için 1 milyon dolar bağışlamış. Lois Pattison de Menil ve George de Menil, toplamda 1.5 milyon dolar bağış yaparak, Bernini pişmiş toprak heykelleri koleksiyonunun sergilendiği Winter Garden galerisinin geliştirilmesini sağlamış.

Harvard Sanat Müzeleri,
Calderwood Avlusu ve
cam çatı (Eylül 19, 2014).
Fotoğraf: © Nic Lehoux.
Yeni Harvard Sanat Müzeleri Tasarımı
Amerika’nın ünlü Cambridge bölgesinde bulunan müzeler ile ilgili Harvard Başkanı Drew Gilpin Faust şu açıklamayı yapıyor: “Biz hevesle yeni Harvard Sanat Müzeleri tesisinin açılışını bekliyorduk. Renzo Piano, burada sergilenecek sanat eserleri kadar güzel ve bunun içinde çalışacak ve öğrenecek insanlar gibi düşünceli bir bina tasarladı. Bu bina, müfredatın bir parçası olarak sanatı kullanma ve sanatı üretme yollarını genişletmiş olacak ve üniversitenin eşsiz hazinelerini görmesi için komşularımızı ve ziyaretçilerimizi davet edecek.”
Yeni Harvard Sanat Müzesi tasarımı; çalışma, öğretim, sergi ve eserlerin korunması için yeni kaynaklar oluşturuyor. Restore edilen Calderwood Avlusu içinde yer alan tesisin merkezi, faaliyet ve dolaşımın da merkezi. Bir İtalyan meydanını veya şehir merkezini yansıtan Calderwood Avlusu, üçüncü katın üzerinden itibaren cam kemerlerle yukarı doğru yükseltilmiş ve binanın kalbine doğal kontrollü ışık sağlayan yeni bir cam tavan tasarlanmış. Ziyaretçiler, yeni Prescott Caddesi girişinden ya da orijinal Quincy Caddesi’nde bulunan girişten geçerek müzenin zemin katlarına ulaşabiliyor ve rahatlıkla altı kattan oluşan galerileri dolaşabiliyor. Birinci katta yer alan müze dükkanı ve kafeye, giriş ücreti ödemeden giriş yapılabiliyor.

Harvard Sanat Müzeleri Koleksiyonu
Uluslararası üne sahip Harvard Sanat Müzeleri, Amerika’nın en büyük sanat müzelerinden biri. Fogg Müzesi, Busch-Reisinger Müzesi ve Arthur M. Sackler Müzesi koleksiyonunda antik dönemlerden günümüze tarihlenen, Amerika, Avrupa, Kuzey Afrika, Akdeniz ve Asya Medeniyetlerine ait 250.000 eser bulunuyor. Fogg Müzesi geniş kapsamlı Avrupa ve Amerika Sanatı koleksiyonu ile tanınıyor. Ayrıca İtalyan erken Rönesans, 17. Yüzyıl Hollanda ve 19. Yüzyıl Fransız ve İngiliz Sanatına ait eserler de bulunuyor. Amerika’nın en önemli Raphael Öncesi koleksiyonu ve Maurice Wertheim’in izlenimci ve post-izlenimci koleksiyonu da Fogg Müzesi’nde sergileniyor.
Kuzey Amerika’nın kendi alanındaki en önemli müzelerinden biri olan Busch-Reisinger Müzesi, orta ve kuzey Avrupa sanatına adanmış ve özellikle Almanca konuşulan ülkelerin sanatlarına vurgu yapıyor. Geç Dönem Orta çağ heykelleri, 1880 sonrası sanat, Alman ekspresyonizmi, 1920’lerde soyutlama, Bauhaus ve sanatın tüm alanlarında çağdaş gelişmeler müzede incelenebilir. Arthur M. Sackler Müzesi, Batı’da en kapsamlı Asya sanatı örneklerini sergileyen müzelerden biri. Arkaik Çin yeşim taşı objeler, antik bronzlar, Budist heykeller, seramikler, kağıt üzerine Japon eserler, Yakın Doğu Sanatı ve Kore sanatı müzede görülebilecek eserler. Ayrıca Yunan, Roma, Mısır, Yakın Doğu Sanatı, para koleksiyonu, resimler, seramikler ve İslam ve Hint sanatının kağıt üzerine sıra dışı örnekleri de büyük öneme sahip.

Mark Rothko’nun Harvard Duvar Resimleri
Müzenin yeni binasında açılış sergisi olarak Mark Rothko’nun Harvard Duvar Resimleri seçilmiş. Ayrıca Rebecca Horn’un “Çalışma Sürüyor” isimli sergisi de izlenebilir.
 
Mimar Renzo Piano. © Renzo Piano Bina Atölyesi. Fotoğraf: Stefano Goldberg, Publifoto.
Renzo Piano
İtalyan mimar Renzo Piano (1937, Cenova) inşaatçılık, müteahhitlik yapan bir ailenin oğlu. 1971’de Piano & Rogers ortaklığını kurarak Richard Rogers ile birlikte Paris’te Centre Georges Pompidou projesini gerçekleştirdi. Renzo Piano, aralarında RIBA Altın Madalyası (1989), Neutra Prize (1991), Praemium Imperiale (1995), Erasmus Ödülü (1995), Pritzker Mimarlık Ödülü’nün de (1998) bulunduğu çok sayıda uluslararası ödülün sahibi. 30 Ağustos 2013 tarihinde İtalya Cumhurbaşkanı Giorgio Napolitano tarafından ömür boyu senatör atanmıştır.

Renzo Piano’nun Diğer Eserleri
Centre Georges Pompidou (Richard Rogers'la birlikte), Paris, Fransa- 1977
Menil Koleksiyonu Müzesi, Houston, ABD- 1986
S.Nicola Stadyumu, Bari, İtalya- 1990
Columus Uluslararası Sergisi: Akvaryum ve Kongre Salonu, Cenova, İtalya- 1992
Lingotta Kongre ve Konser Salonu, Torino, İtalya- 1994
Kansai Uluslararası Havalimanı terminali, Osaka, Japonya- 1994
Meridyen Oteli ve İş Merkezi, Lecco, İtalya- 1995
Liman Yönetimi Genel Merkez Binası, Cenova, İtalya- 1995
Debis Binası, Daimler Benz Genel Merkezi, Potsdamer Platz, Berlin, Almanya- 1997
Parco della Musica Oditoryumu Salonları, Roma, İtalya-2002
Beyeler Vakfı Müzesi, Riehen, İsviçre- 1997
High Müze Eklentisi, Atlanta, ABD-
Jean Marie Tjibau Kültür Merkezi, Nouméa, Yeni Kaledonya-1998
Hermes Evi, Tokyo, Japonya- 2001
Padre Pio Hac Kilisesi, San Giovanni Rotondo, Foggio, İtalya- 2004
Renzo Piano Building Workshop, Punta Nave,
Paul Klee Merkezi, Bern, İsviçre- 2001
Kaliforniya Bilim Akademisi tadilat, San Francisco, California- 2008

arvardartmuseums.org

Harvard Sanat Müzeleri, yeni bölüm ve Winter Garden Galeri ve Le Corbusier’nin Harvard Carpenter Center for the Visual Arts bölümünden uzanan rampası (Eylül 18, 2014). Fotoğraf: © Nic Lehoux.
Harvard Sanat Müzeleri ve Le Corbusier’nin Harvard Carpenter Center for the Visual Arts bölümünden uzanan rampası (Ekim 5, 2014). Fotoğraf: Peter Vanderwarker.
Harvard Sanat Müzeleri, yeni bölüm (Ekim 25, 2014). Fotoğraf: Peter Vanderwarker.
Harvard Sanat Müzeleri (Ekim 25, 2014). Fotoğraf: Peter Vanderwarker.
Harvard Sanat Müzeleri, Calderwood Avlusu ve galeriler (Ekim 16, 2014). Fotoğraf: Zak Jensen.
Harvard Sanat Müzeleri, Calderwood Avlusu ve galeriler (Ağustos 27, 2014). Fotoğraf: Zak Jensen.
Harvard Sanat Müzeleri, yenileme süreci (Aralık 11, 2013). Fotoğraf: © Michel Denancé.
Harvard Sanat Müzeleri, Calderwood Avlusu ve üçüncü kat galeriler (Eylül 18, 2014). Fotoğraf: © Nic Lehoux.
Harvard Sanat Müzeleri, Calderwood Avlusu ve üçüncü kat galeriler (Ekim 16, 2014). Fotoğraf: Zak Jensen.
Harvard Sanat Müzeleri Yeni Galeriler, Fogg Müzesi koleksiyonundan eserler (Haziran 12, 2014). Fotoğraf: Zak Jensen.
Harvard Art Museums Yeni Galeri, Fogg Müzesi koleksiyonundan eserler (Ağustos 4, 2014). Fotoğraf: Peter Vanderwarker.
Harvard Sanat Müzeleri Yeni Galeriler, Busch-Reisinger Müzesi koleksiyonundan eserler (Ağustos 4, 2014). Fotoğraf: Peter Vanderwarker.
rvard Sanat Müzeleri Yeni Galeri, Fogg Müzesi ve Arthur M. Sackler Müzesi koleksiyonundan eserler (Ağustos 7, 2014). Fotoğraf: Antoinette Hocbo.
Harvard Sanat Müzeleri Yeni Galeriler, with paintings from the collection of the Fogg Museum (August 27, 2014). Fotoğraf: Zak Jensen.
Harvard Sanat Müzeleri Yeni Galeriler, Fogg Müzesi koleksiyonundan eserler (Ağustos 27, 2014). Fotoğraf: Zak Jensen.
Harvard Sanat Müzeleri Yeni Galeri, Arthur M. Sackler Müzesi koleksiyonundan Budist eserler (Eylül 5, 2014). Fotoğraf: Steven Waldron.

8 Aralık 2014 Pazartesi

BELİTUNG BATIĞININ HAZİNELERİ SERGİLENİYOR

KAYIP YELKENLİ: DENİZCİLİK İPEK YOLU’NDA BİR KEŞİF

1998 yılında denizcilik arkeolojisinde bir mucize yaşandı. Çin’den mal taşıyan bir Arap gemisi batığı, Hint Okyanusu’nda, Endonezya Belitung Adası yakınlarında keşfedildi. 9. Yüzyıla (Çin Tang Hanedanlığı Dönemi) tarihlenen Belitung batığı, taşıdığı tüm yük ve mallarla birlikte bulunan en eski Arap teknesi olma özelliğine sahip. Gümüş külçeler, bronz aynalar, baharat dolu küpler, girift desenlerle süslenmiş gümüş ve altın vazolar, binlerce seramik kase, ibrikler ve diğer vazolar batık gemide bulunan 60.000 parça paha biçilmez eşyalardan bazıları. Bu gizemli buluntu sayesinde, etkileri Doğu Çin’den Kuzey Afrika’ya kadar uzanan, dönemin iki büyük gücünün arasındaki bağlantılar ve denizcilik İpek Yolu hakkında önemli bilgiler de ortaya çıkarılmış oluyor. 
Eserler ilk kez Singapur’un dışına çıkıyor, Belitung batığındaki hazineler “Kayıp Yelkenli: Denizcilik İpek Yolunda Bir Keşif” sergisiyle Kanada Toronto’da bulunan Aga Khan Müzesi’nde 13 Aralık 2014 – 26 Nisan 2015 tarihleri arasında sergileniyor.

4 Aralık 2014 Perşembe

TURNER MASTERPIECE SELLS FOR £30.3 MILLION

Rome, from Mount Aventine sells for £30.3 million at Sotheby’s London EVENING SALE OF OLD MASTER & BRITISH PAINTINGS Soars above Estimate to £54 million (€68.6 million/ $84.4 million), Confirming Sotheby’s long-held Leadership in the Category.
 

Joseph Mallord William Turner R.A. (British, 1775-1851), 'Rome, from Mount Aventine,' 1835, oil on its original canvas and in its original frame, 36 by 49 in.; 91.6 by 124.6 cm. Auctioned for $47.4 million at Sotheby's on Dec. 3, 2014. Image courtesy of Sotheby's
At Sotheby’s London, one of the last great Turner masterpieces remaining in private hands set a world auction record for the artist*, selling for a staggering £30.3 million/ $47.4 million/ €38.6 million (est. £15-20m / $24.1-32.1m / €19-25.3m). This result also represents the highest price at auction for any pre-20th century British artist and the second highest price for any work ever sold at auction in the Old Master and British Paintings category. Four bidders competed for the work tonight, driving the work high above its pre-sale estimate. The sale coincided with a wider moment of Turner mania, with the groundbreaking exhibition of “Late Turner” at the Tate and Mike Leigh’s sensational “Mr Turner”.
The spectacular work by Turner was the highlight of a high performing Old Master & British Paintings Evening sale which totalled £53,972,000 (€68,647,191/$84,423,002), well above the high estimate (est. £32.2 - 44.9 million).

Painted in 1835 and exhibited at the Royal Academy in 1836, when Turner was 61 years old, Rome, from Mount Aventine is one of the artist’s supreme achievements and arguably the most important view of the Italian city ever painted. The large-scale oil painting is further distinguished by its exceptional state of preservation, as well as a prestigious and unbroken provenance. Until this evening’s sale, the work had changed hands only once in 1878, when it was acquired by the 5th Earl of Rosebery, later Prime Minister of Great Britain. The painting had since remained undisturbed in the Rosebery collection.

ZAHA HADID TASARIMI Galaxy SOHO’YA İKİNCİ ÖDÜL

Zaha Hadid Mimarlık, Galaxy SOHO, 
Hufton + Crow Photographers.


Zaha Hadid Mimarlık,
Galaxy SOHO,
Hufton + Crow Photographers.

Çin Mimari Topluluğu, Pekin’de bulunan ve ünlü mimar Zaha Hadid’in tasarladığı Galaxy SOHO’ya 2014 Gümüş Çin Mimari Topluluğu Yaratım (CASC) Ödülü’nü verdi. CASC, Çin’de mimarlık adına verilen en prestijli ödül olarak kabul ediliyor ve Çin Mimari Topluluğu tarafından iki yılda bir verilen ödül, sosyal, ekonomik ve çevresel iyileştirme yönleri de dikkate alınarak, mimari yaratım standartlarını yükselten ve aynı zamanda yeni teknolojilerin geliştirilmesine ve uygulanmasına imkan tanıyan projelere veriliyor. Galaxy SOHO, 2014 yılında Çin İç Mimari Ödüllerinde de “En İyi Kamusal Alan” ödülüne layık görülmüştü.
332,857 metrekare alana yayılan, ofis, alışveriş ve eğlence merkezi Galaxy SOHO, 2009-2012 yılları arasında inşa edildi. Yaşayan bir şehir olan Pekin’in parçası olarak tasarlanan kamusal alan, şehrin büyük ölçekli yapısından ilham alınarak tasarlanmış. Mimari tasarımda; dört adet birbirini takip eden ve akışkan hacim; ayrılmış, kaynaşmış veya gerilmiş köprüler ile bağlanmış. Bu hacimler tüm yönlerde birbirine uyumlu ve panoramik bir mimari görünüm yaratma adına biçimsel kompozisyon akışkanlığını kıracak köşelere ve ani geçişlere yer verilmemiş.
Projenin büyük iç avluları, sürekli açık alan ve iç dünya oluşturan geleneksel Çin avlu mimarisinin bir yansıması. Burada, mimari artık sert bloklardan oluşmuyor, bunun yerine sürekli karşılıklı ilişki içinde bir dünya yaratmak adına, birleşen hacimlerden oluşuyor.


Zaha Hadid Mimarlık, Galaxy SOHO, 
Hufton + Crow Photographers.





































Zaha Hadid
Zaha Hadid, Roma’da projesini gerçekleştirdiği MAXXI Ulusal 21. Yüzyıl Sanatları Müzesi ile 2010 yılında Stirling Prize ve Londra Evelyn Grace Academy projesi ile yine 2011 yılında Stirling Prize’a layık görüldü. Almanya Wolfsburg’daki Phaeno Bilim Merkezi; Amerika Cincinnati’deki Rosenthal Çağdaş Sanatlar Merkezi; Almanya, Leipzig’deki BMW Merkez Binası; Glasgow Riverside Transport Müzesi, Çin Guangzhou’da Opera Tiyatrosu; 2012 Londra Olimpiyatları Su Sporları Merkezi; Dubai Signature Kuleleri, Abu Dhabi’de Performans Sanatları Merkezi, 2013 yılında Azerbaycan Bakü’de açılan Haydar Aliyev Kültür Merkezi; Amerika East Lansing, Michigan’da açılan Eli ve Edythe Broad Sanat Müzesi; Güzey Kore Seul’da bulunan Dongdaemun Design Plaza ünlü mimarın mimarlık tarihine mal olmuş projelerinden bazıları. Zaha Hadid 1950’de Bağdat'ta doğmuştur. Londra Architectural Association okulunda mimarlık okumadan önce Beyrut Amerikan Üniversitesinde Matematik Bölümünü bitirmiştir. Mezuniyetinden sonra okulundaki hocaları ile 1977’de ortağı olduğu Office For Metropolitan Architecture’da çalışmaya başlamıştır.
1980’de kendi Londra merkezli bürosunu kurmuştur. 1980’lerde Architectural Association’da ve Dünyanın başka yerlerindeki prestijli kurumlarında ders vermiştir. Graduate School of Design’da, Harvard Üniversitesinde, Illinois Üniversitesinde, Hamburg’daki Hochschule für Bildende Künste’de, Knowlton Mimarlık Okulunda eğitmenlik yapmıştır. American Academy of Arts and Letters’ın onur üyesi olmuştur.
2004’te Pritzker Mimarlık Ödülü’nü alan ilk kadın mimar olmuştur. Daha öncesinde mimariye olan katkılarından dolayı CBE’ye layık görülmüştür. Ayrıca Beyrut Amerikan Üniversitesi’nden onur diploması almıştır. Zaha Hadid’in Mimarlık bürosu 350’den fazla çalışanı ile Londra da bulunmaktadır. 2008’de Forbes dergisinin “Dünyanın En Güçlü 100 Kadını” listesinde 69. olmuştur.


Zaha Hadid Mimarlık, Galaxy SOHO, 
Hufton + Crow Photographers.


Zaha Hadid, Fotoğraf: Steve Double.

2 Aralık 2014 Salı

TURGUT YÜKSEL: KISIK ATEŞTE YÜZYIL

Turgut Yüksel, "Aile Bağları", 2014, 60 x 250 cm.

Turgut Yüksel, "Neo Abraham", 2014, 100 x 93 cm.
26 Aralık 2014 – 24 Ocak 2015

Turgut Yüksel, 4. kişisel sergisi “Kısık Ateşte Yüzyıl” ile ALAN İstanbul’da! Çağdaş Sanatta eleştiri, mizah ve zekayı birleştiren Turgut Yüksel, kağıt üzerine çizim ve plastik işlerinden oluşan yeni seri çalışmalarını “Kısık Ateşte Yüzyıl” başlıklı sergisinde bir araya getiriyor. Sanatçı, 20. yüzyıldan bugüne uzanan toplumsal ve politik düzlemdeki birçok büyük ölçekli meseleyi mikro seviyedeki insan boyutlarında ortaya çıkardığı kompozisyonlar olarak üretiyor.
Turgut Yüksel’in kullandığı evrensel dil ve farklı görselleştirme araçları; işlerinin dijital ve basılı medyada çeşitli tasarım ürünleri de dahil olmak üzere geniş bir yelpazede dolaşıma girmesine imkan veriyor. Minimal ve siyah-beyaz bu çalışmalarından birçoğu dünyada ve Türkiye’de birçok önemli koleksiyonda yer almaya devam ediyor. Turgut Yüksel’in “Kısık Ateşte Yüzyıl” başlıklı sergisi, 26 Aralık 2014 – 24 Ocak 2015 tarihleri arasında ALAN İstanbul’da ziyaret edilebilir.


Turgut Yüksel, "Doğal Savunma", 2014, 140 x 200 cm.
Turgut Yüksel
1967 Denizli doğumlu. İşletme mezunu. Yazar, çizer, tasarımcı ve öğretim görevlisi olarak çalışıyor. Yayınlanmış dört kitabı bulunmaktadır. Çalışmalarını İstanbul’da sürdürmektedir. Aralık  2012’de son kişisel sergisi “Savunma Sanatları” ALAN İstanbul’da yer almıştır.

ALAN İstanbul
Asmalı Mescit Caddesi no:5/2 Tünel-Beyoğlu / İstanbul / Türkiye
Telefon +90 212 252 9453

info@alanistanbul.com